+ فرزنــد

با ورزش 20 بگیریــــد!

نویسنده:
پدرها و مادرها برای فرستادن فرزندشان به کلاس ورزشی یا تشویق او برای داشتن فعالیت بدنی روزانه، معمولاً سراغ فواید جسمی ورزش می‌روند...
پدرها و مادرها برای فرستادن فرزندشان به کلاس ورزشی یا تشویق او برای داشتن فعالیت بدنی روزانه، معمولاً سراغ فواید جسمی ورزش می‌روند و لابه‌لای توضیحاتشان برای کودک می‌گویند اگر ورزش نکند، قدش بلند نمی‌شود یا چاق می‌شود. اما فواید ریز و درشت ورزش و فعالیت بدنی فقط به تقویت عضلات و استخوان‌ها محدود نمی‌شود، بلکه مغز و روان کودک هم می‌تواند از تاثیرات مفید ورزش بهره‌مند شود. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که ورزش چه تاثیری روی عملکرد شناختی، حافظه، یادگیری و خلاقیت فرزندتان و در نهایت موفقیت در زندگی‌اش دارد، ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

  ورزش کردن و بهبود خلق‌و‌خو
این یک واقعیت علمی اثبات‌شده است که ورزش کردن مرتب می‌تواند ریسک ابتلا به افسردگی را کاهش دهد. ورزش کردن ترشح اندورفین‌ها را در بدن افزایش می‌دهد که با افزایش احساس شادی و نشاط همراه است. درواقع اندورفین‌ها، انتقال‌دهنده‌های عصبی «حال خوب» در بدن هستند که 20 دقیقه بعد از فعالیت ورزشی اثرشان شروع می‌شود. البته نه فقط در کوتاه‌مدت می‌توانند در بهبود خلق‌و‌خو مؤثر باشند، بلکه در بلندمدت سلامت روانی را افزایش می‌دهند.

  ورزش کردن و سرگرم شدن
اگر ورزش یا فعالیت بدنی که برای بچه‌ها انتخاب می‌کنید، متناسب با ویژگی‌های شخصیتی و نیازهای انگیزشی‌شان باشد، باعث سرگرم شدنشان می‌شود و بچه‌ها موقع انجام این فعالیت به جای این‌که احساس خستگی کنند، حسابی خوش می‌گذرانند. بعضی از بچه‌ها بهتر است گروهی ورزش کنند، چون از بودن در جمع لذت می‌برند و بعضی‌ها هم ترجیح می‌دهند ورزش‌های انفرادی را انتخاب کنند. به هر حال به مرور زمان تأثیر مثبت فیزیولوژیکی ورزش در کنار بازخوردهای اجتماعی ورزش در کنار گروه همسالان باعث می‌شود که کودک این لذت را با هیچ چیز دیگری جایگزین نکند.

  ورزش کردن و صرفه‌جویی  اقتصادی!
شاید فکر کنید هزینه‌ی ثبت‌نام بچه‌ها در یک کلاس ورزشی یا خرید وسایل و کفش مناسب، هزینه‌ی زیادی داشته باشد و یک حرکت لوکس و تجملاتی به نظر برسد، اما واقعیت این است که ورزش‌کردن با پیشگیری از ابتلای فرد به بیماری‌های حاد و مزمن، در نهایت یک صرفه‌جویی اقتصادی بزرگ و یک سرمایه‌گذاری مهم برای آینده است. بچه‌هایی که مرتب ورزش می‌کنند، کمتر سرما می‌خورند، کمتر مستعد ابتلا به آنفلوآنزا هستند و انرژی بیشتری نسبت به هم‌سن‌ و سال‌های خود دارند و جالب این‌که در دوران تحصیلی کمتر غیبت  می‌کنند...



ارسال پیام اشتراک



 
 
 Security code